Výňatok z denníčka
D43: 2013/01/19 San Salvador/ El Tunco
Pojedáme náš posledný burger, vlastne sa to volá torta, je to bagetka plnená ako hambáč. Dali sme si rovno 4 fašírečky (maximum čo majú v menu). Je to riadna šupa, ešte dlho potom nie sme hladní. Ideme na zastávku poblíž, pod čínskym wokom, asi sme ju mohli použiť aj predtým a nechodiť až do Metrocentra. Nechávame ujsť 4 minibusy, lebo sme sa tam nechceli s veľkými vakmi pechriť a keď nás to už prestáva baviť naštastie príde veľký bus. Nastupujeme aj s dvoma nemeckými turistami. Tí idú s najväčšou pravdepodobnosťou tiež na stanicu. Počas jazdy sa pýtajú šoféra a naše domnienky sa potvrdzujú. Na stanici busy nestoja, tak nás babka ktorá sa nás ujala vyvedie von a pýta sa za nás. Prejde okolo bus 107 označený El Libertad a zahne za roh. Idem sa tam kuknúť, je tam benzínka, tak sa tam doteperím a pýtam sa šoféra, že či tam ide. Posunkuje, že asi aj hey, tak čakám na Katku, tej zase ukáže, že máme nastúpiť. Tak aj nastúpime. Chceme ísť do El Libertad a platíme len $1 každý. V Libertad ale prídeme na to, že sa nám nechce v teple behať s ruxakmi, tak zostávame v buse (škoda, že sme sa nespýtali skôr, že či tam nejde rovno) a keď vyrazíme, tak nás sprievodca skasíruje ešte raz, 50centov každý, takže minimálne o 12 centov viac. To ale nie je až taká tragédia. Vyhodia nás na ceste, zložíme sa v tieni kaviarne (jedna káva za 50c) študujeme navigáciu (či sme na dobrom mieste) a vydávame sa hľadať ubytko. Končíme v kempe za $3 každý, stan nejako postavíme na poschodí rozostavanej budovy. Bol tam matrac a palmové listy, to upracú a pôjdeme tam postaviť stan. Ten potrebuje byť vypnutý kolíkmi, tak ešte nevieme ako to pôjde. Toto píšeme v podniku susediacom s našim kempom – Jaguar. Dali sme si veľké pivo aby sme sa dostali na net. Píšem tam denník. Okúpeme sa a ideme stavať stan kým je ešte teplo.
Ako prichászame Herman (domáci mladík pre všetko) nám nadšene hovorí, že je upratané a vaky sú vynesené do nášho treehausu. Nechápem ako to dokázal, je tak tretina zo mňa a vyškriabať sa po rebríku s 25kg vakom mi príde neuveriteľný výkon.
Stan staviame do uhlopriečky, aby sa prípadne dali použiť hamaky. Postarší domáci stavbár s perfektnou EN mi dá klince a buzeruje Hermana, ze nech mi donesie kladivo. Herman mi aj niečo vyprával (že nech si nájdem kladivo) ale moc som mu nerozumel a hľadal som v prachu hrdzavé klince a kameň, že si to zatlčiem. Nakoniec som našiel kladivo vo fúriku a Herman sa šiel zase vyvaliť do hamaku na trácniku. Pekne ten náš stan pritlčiem o drevenú podlahu (vypínacie šnúrky sme už predtým ponaťahovali) a hotovka, môžeme sa ísť v kľude kúpať. Ako som sa len Katka dobre vydala…
Ideme na západ, dominuje mu nepravidelná skala, kam sa lokálni škriabu a skáču do vody. Dávame čapákovú HH (asi 4deci za $1.5), myslíme na našich Hradčanov. Kým zbehnem nakúpiť nikaragujský 4ročný rum amixéry Katka sa pustí do reči s lokálnymi turistami z hlavného mesta. Chlapík je z Costa Rica, a žena je domáca. Debatujú scénu “modelka na pláži”. Párik to vyhodnocuje ako fotenie bižutérie, a K sa už nedokáže pozerať na profesionála s namočenými zábleskovými svetlami vo vode.
Chcú od K aby praktikovala španielčinu a pajko si trénuje angličtinu. Je nám to ľúto, ale máme nakúpené a zachladené a západ zvykneme tráviť sami, tak ich opúšťame v momente keď asistenka modelky pridŕža vo vlnách statív. Presúvame sa na pláž, sledujeme západík a aplikujeme miešané drinky. Ešte dlho po západe sme zaháknutí, posrkávame čistý rum a debatujeme. Keď už je vážna tma prekráčame na hlavnú ulicu, dávame si papku, posledný drink (vlastný rum pricvrknutý do ovocného smootieho) a šup ho na strom. Je brutálna sobotňajšia párty ale my spíme ale ako rumom zarezaní. Môj problém nastáva, keď musím ísť, zliezť dole po rebríku je max výkon. K to do baňos to už nedá a tak označuje nejaké CD auto diplomata z Mesta (San Salvador). Ja som sa hrdinsky odmotkal až na WC.

D44: 2013/01/20 El Tunco
Po rannom čvachtaní, dávame famóznu kávu, píšeme, pracujeme a dobíjame baterky (vlastne akumulátory) na notebuku a telefóne. Raňajkujeme famózne raňajkové burito plnené vajkami slaninkou a avokádom. Je malé (opticky) ale jaré. Vidíme leták na špeciálne pivko, dokonca lokálne. Dostali sme inštrukcie, je to kúsok od nás. Pivo vskutku dobré, k tomu najsamfasa onion rings, ktoré teta robí úplne od piky (resp. cibule) priamo pred nami v pivovom cestičku. Cez cestu sa dorazíme čerstvým šotom zázvoru a zalievame ho zeleninovým mega mixom (G trápi ešte stále rakúsky chlpatý vírus)
Pred krásnym západom sa slníme a vlníme, G sem tam chytí slušnú vlnu.
So západom míňame posledný rum, po sprche si dávame večeru u Eriky, mušle a kalamáre. Umývame zúbky a šup ho na strom. Dávame ešte film, nič moc. V stane je teplo ako šľak, vonku je fajn ale bojíme sa komárov. Nadránom je už celkom chladno, naťahujeme si tričká.

D45: 2013/01/21 El Tunco
Meno našej plážovej destinácie znamená samec od prasiatka, teda brav. No moc romantické to zrovna nie je, ale v rôznych variáciach vidno tento motív celým plážoviskom. V rôznych logách, názvoch, vyobrazeniach, dokonca aj ako hlavy kolov v plote.
Podarí sa mi zúžiť G surferské gaťušky, aj zašiť vak. Filtrovaná káva je horšia ako včera, zato espresso je stále fajn. Rana pod pás prichádza vo forme zistenia, že pivárnička je do stredy zavretá. Ďalšia rana je, že nejde inernet v Jaguarovi. Dobrá správa ale je, že je margaritový pondelok. To náležite využívame a dve margerity za cenu jednej ($4) splachujeme zemiakovými hranolkami a ďalšími dvoma margeritami.

D46: 2013/01/21 El Tunco
Plážujeme. Západ máme v štýlovej krčme s mizernou obsluhou, západ stihneme len posledné lúče.
Odinštalovali nám sprchu, ale nakoniec v zbúranom záchode/sprche stojíme v tme na Ypor kocke, a to je pre mňa nová forma surfingu.
Po slanej sprche vlasy stoja ako xcú, radšej sa ich už ani nechytá. Večeráme suprišný filet rybí s cibuľou, opražená ryža s krevetami bolale zlý nápad.
Po slabom filme zhasíname opäť ako sviečky.

D47: 2013/01/22 El Tunco
Vstávame skoro, ideme po surf. Keď tam prídeme na 7am, teepek, že nie, až o 8mičke, nakoniec budia čáva, G berie surf a skúša čo to dá. Okolo 10tej sa dostávame na raňajky, super liquády zalievajú tipico, banány sú fajne.
Kávičkujeme, pracujeme.
Je to náš posledný deň, odchádzame zajtra do hôr.
Stretávame domáceho Indiga, zobral rodinku na liquády. Je to príjemný teepek. Ježiši asi som zabudla napísať ako nám zrušili záchod a sprchu. Bola.to riadna večerná akcia sprcha v zbortenom priestore. Samozrejme slaná. Vlasy mám už ako rasta, stoja v jednej nechutnej hmote ako sa im xce. No pekne.